23.3.2011

Sitä sun tätä

Tässäpä yksi postaus, jossa käsittelen aiheita vähän sieltä täältä. Ihan vaan sen takia, että aiheet tuntuvat olevan niin pienoisia, että en viitsi niille kokonaisia postauksia pistää.

Olen pelannut viime aikoina Witcher -peliä, sitä Enhanced -versiota eli siis päivitettyä ja "parempaa" versiota. Puuttumatta sen enempää itse peliin ja sen aivan ylihypetettyyn maineeseen (ei se oikeasti ole niin hyvä ja onpa hienoa, että kerrankin pelin pääroolissa on antisankari, mutta....tästä ehkä joskus oma postaus) niin haluaisin kiinnittää huomiota erääseen toiseen asiaan eli pelin bugisuuteen. Useammin kuin kerran olen jäänyt pelissä jumiin tehtyäni jonkin asian "väärällä tavalla" tai eri järjestyksessä kuin oli tarkoitettu. Tämä on aiheuttanut useasti sen, että minun on täytynyt ladata tallennus jostain aikaisemmin ja yrittää samaa kohtaa uudestaan. Monet sanovat minulle, että "päivitä se niin toimii". En päivitä, ei vika minussa ole! Jos minä kerran olen maksanut pelistä niin on minulle oikeus luottaa siihen, että ostamani tuote toimii oikein ja hyvin. Näin ei kuitenkaan tässä tapauksessa ole. Mikähän se tässä ohjelmistoalassa ylipäätäänkin on, että kuluttajille saadaan myydä keskeneräisiä tuotteita."Tässä sinulle auto ilman ovia. Ovet toimitetaan myöhemmin kunhan saamme ne tehtyä." Kyllähän se autokin toimii ilman niitä ovia, mutta eri asia on, onko sitä miellyttävä ajaa.

Toiseen, vähemmän vakavaan aiheeseen. Haluaisin esitellä teille jotain harvinaista herkkua eli suomenkielisen pelaamisesta kertovan kappaleen.  Ok. Kyseessä on musiikin tyylilaji, joka ei ole erityisen lähellä sydäntäni, mutta ihan hauskaa riimittelyä on kappaleessa. Vaikkakin ikävästi vahvistaa lisää stereotypioita siitä, että miehet vaan pelaa ja nainen nalkuttaa vieressä. No, se onkin se helpoin tie lähteä riimittelemään tai kertomaan pelaamisesta. Tuntuu olevan sitäpaitsi monien miesten ikuinen ongelma se, että miten saada nainen ymmärtämään videopeliharrastusta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti