Oli jäänyt tämä lojumaan arkistoon julkaistavaksi.
Viime viikonloppuna (18-20.11) pelikehitysyhteisömme Stage järjesti pelikehitysjamit, joihin osallistui noin 25 henkilöä. Lyhyesti kerrottuna pelijamien ideana on kokoontua viikonlopuksi johonkin yhteen tilaan (tässä tapauksessa Kaijonharjun kirjasto), muodostaa tiimit ja kehittää pelattava peli viikonlopun aikana.
Pääsimme aloittamaan perjantaina aika myöhään, sillä kirjasto oli auki kello 19 asti, jonka jälkeen saimme saapua paikalle. Alkutohinoiden jälkeen julkistettiin aihe, joka oli "piilotettu". Myös achievementteja oli mahdollista saavuttaa, näitä sai jos peli oli väkivallaton ja esport -peli.
Aiheen julkistuksen jälkeen lähdin hakemaan omaa tietokonettani tulevaa kehitystyötä varten. Tämä aiheutti sen, että jäin isoin osin paitsi peli-ideoiden esittelystä. Niinpä päädyin menemään sitten siihen tiimiin, jonka idea lyhyesti kuultuna vaikutti mielenkiintosimmalta. Tiimissämme oli muusikko, graafikko ja kolme+1 koodaria eli kohtuullisen iso tiimi oli. Päätimme tehdä HTML5-pelin käyttäen CraftyJS -kirjastoa.
Peli-idea päätyi lopulta olemaan kohtuullisen kunnianhimoinen ollakseen jamipeli. Paljon ominaisuuksia myös karsittiin ja hiottiin yksinkertaisemmaksi, mutta silti tiimimme ei onnistunut saamaan aivan täysin valmista tuotosta aikaan. Eipä se kyllä paljosta jäänyt paitsikaan, Oikeastaan aika pitkälle kaikki muu tuli tehtyä paitsi tasot, joita on kyllä sitten tehty myöhemmin.
Mukava viikonloppu, mukavien ihmisten seurassa. Seuraavat pelikehitysjamit tammikuun lopussa, sinne siis!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti