20.12.2011

Aasiakaspalvelija

Jouluostoksia tehdessäni asioin eräässä paikallisessa pelikaupassa. Kyseessä on suurehkon kansainvälisen ketjun liike. Siinä selaillessa liikkeen myyntiartikkeleita satuin ohikuulemaan kahden tiskin takana seisovan, nuorten myyjäpoikien keskustelun. Keskustelu koski toista peliliikettä, jota suoraan sanoen arvosteltiin avoimesti hieman negatiiviseen sävyyn. Liike oli täynnä asiakkaita, eikä myyjät tuntuneet välittävän siitä, että kuultiinko heitä vai ei. 
Vaikka arvostelu ei nyt ihan hirveän törkeää ollutkaan, niin silti kannattaisi miettiä mitä suustaan päästää kun liike on täynnä asiakkaita. Voi vaikka päätyä jonkin satunnaisen blogimerkinnän kohteeksi. Myöskin se äänensävy miten asiat sanotaan vaikuttaa monesti annettuun mielikuvaan, ei pelkästään se mitä sanotaan.

Kyllä, tuolla toisella liikkeellä voi olla huonompi sijainti  (paikkakunnallamme on tarjota todella vähän hyviä liikepaikkoja ja kun sellaisia ilmaantuu niin isot pelaajat saavat ne poikkeuksetta), eikä heidän työntekijöiden palkkoja maksa megakorporaatio kuten teidän, mutta heillä on sitä jotain mitä teidän liikkeeltänne puuttuu. Heillä on sielu ja miellyttävät työntekijät. Heidän työntekijänsä eivät ole itseään täynnä olevia nuoria, jotka ennemmin pysyttelevät tiskin takana arvostelemassa toisia kuin palvelevat asiakkaita.

Mitä mahdollisuuksia tällaisilla pienemmillä liikkeillä on isoja yrityksiä vastaan, joilla on rahaa syytää  tappiollisiinkin liikkeisiin? No minä ainakin aion olla heille se mahdollisuus. Taisipa olla viimeinen kerta kun tuonne toiseen liikkeeseen jalallanikaan astun, sillä minulle ei merkitse pelkästään se kuinka edullisesti saan pelini (ja uutuuspelien kohdallakin erot ovat usein korkeintaan muutamia euroja) vaan myös palvelun laadulla on merkitystä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti