15.11.2011

Yhteenveto: Creative Gathering Oulu ja Kirjasto pelaa!

Pelipainotteinen viikonloppu takana. Hienoja tapahtumia ja hienoja ihmisiä. Tämä viikonloppu sai minut taas vähän enemmän raiteilleni sekä muistamaan, että mitäköhän sitä sitten isona haluaa oikeasti tehdä ja mitä ei. Valitettavasti ei ole kuvia tapahtumista, koska kamera jäi kotiin. Ups.

*Creative Gathering
CG Oulu keräsi yhteen ihmisiä, jotka olivat kiinnostuneet peleistä sekä muusta audiovisuaalisesta kulttuurista. Tapahtumassa oli paikalla monenlaisia osaajia, monelta eri taholta. Oli pelipuolen tyyppejä, elokuva-alan ihmisiä, tuottajia, opiskelijoita jne. Mutta yhteenvetona voisin sanoa, että aivan mahtavia ihmisiä. Jotenkin tapahtuma vaikutti todella rennolta ja vapaamuotoiselta, vaikka en tapahtumassa ihan pelkän osallistujan osassa ollutkaan. Osallistuja määrä oli muuten lopulta huikea! Tapahtumassa oli reilusti yli 100 kävijää, vaikka vain viikkoa aiemmin osallistujamäärä vaikutti jäävän surullisen pieneksi. Tämmöisiä tapahtumia lisää!


*Kirjasto pelaa
Kansainvälistä pelipäivää vietettiin kirjastolla, mutta tapahtumaa oli mielestäni markkinoitu hieman kehnosti. Ehkäpä tapahtuman haluttiin olevan kiva bonusyllätys heille, jotka sattumalta päättivät tuona päivänä tulla kirjastoon. No eipä siinä, itse ehdin kuitenkin kuuntelemaan lyhkäisen luennon siitä miten pelejä voidaan käyttää eri tarkoituksiin sekä kuinka pelien visuaalista ilmettä voidaan lähteä rakentamaan. Eli eipä paljoa uutta auringon alla ainakaan minulle, vaikka en graafisen puolen osaaja olekaan. Luento oli kuitenkin ihan mukava, harmi että osallistujamäärä jäi kovin vähäiseksi. Jotenkin tästä tulikin mieleen, että olisikohan Oulussa tarvetta seminaarille, joka olisi suunnattu pelipuolen ohjelmoijille. Voisi käydä läpi erilaisia teknologisia ratkaisuja ja lähestymistapoja, sekä muuta sellaista.

Sanottakoon nyt vielä, että tapahtumaa siis järjesti yhteistyössä kirjaston kanssa Ludocraft, joka esitteli uutta Robofonics-peliään sekä tulevia julkaisujaan. Pelejä pääsi myös itse pelaamaan sekä tekemään "Mikä robotti olet" -testin.  Jossain päin kirjastoa pääsi ilmeisesti myös pelaamaan lautapelejä, itse en vain huomannut moista mahdollisuutta.

Summa summarum. Molemmat tapahtumat olivat mukavia, ensimmäinen oli onnistunut monin puolin, vaikka toki parantamisenkin varaa aina löytyy, ja kansainvälisessä Kirjasto pelaa -päivässä olisi todella paljon potentiaalia kasvaa paljon mahtavammaksi ja hienoksi koko perheen pelitapahtumaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti