26.1.2013

Jamit, päivä 2

Jamisaitilla on tullut oltua jo hieman reippaat 16 tuntia. Teema on nyt täysin julkinen ja löytyy täältä: http://globalgamejam.org/news/2013/01/26/ggj13-theme
Teemana olivat siis sydämenlyönnit ja sen ympärille aloimme ideoimaan peliä vapaasti. Oulussa ideointiaikaa oli noin puolituntia, joka mielestäni on ihan hyvä aika kehitellä muutama peli-idea. Liikaa aikaa ideointivaiheessa tekee vain sen, että peli-ideoita ollaan kuuntelemassa koko loppuilta ja kaikki ovat hieman liian pitkälle mietittyjä. Nytkin ideoidensa pitchaajia taisi olla reilu kymmenkunta. Itsellänikin oli muutama idea, mutta jätin ne kuitenkin pitchaamatta ja päätin mennä vain mukaan sellaiseen tiimiin, jonka idea olisi lähimpänä omiani. 

Ideana on kauhuaseikkailua teemalla "Keep your shit together". Tiimi on tällä hetkellä nelihenkinen, (2 koodaria, 1 suunnittelija ja 1 graafikko), kehitysympäristönä on Unity ja kielenä Javascript. Rakastan Unityä jameilla juuri sen takia, että sillä saa kohtuullisen nopeasti jotain konkreettista. Kun muut vielä hyppyyttävät laatikoita ruudulla on Unityssä sulavasti liikkuva laatikko omassa ympäristössään, jossa se voi jopa törmäillä ensineisiin.

Unityllä tulee helposti tehtyä aika turvallisia pelejä. Mutta katsotaanpas, jos tähänkin ideaan lisättäisiin jotain villiä tämän päivän aikana tuomaan lisämaustetta pelikokemukseen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti